Tuesday 30 January 2007

Vinter, væde, vejr


Lørdag d. 27 kørte jeg til Thurø for at se til sommerhuset. Årstiden er lidt "risky" mth. højvande. Der havde været højvande dernede, men de ca. 1,30 m. over daglig vande kunne ikke for alvor skræmme. Der stod stadig vand i store, lave damme ud over Revet. Det skriver jeg så med en vis distance vel vidende, at mange klimaeksperter forudser voldsommerer vejr i fremtiden grundet CO2 forureningen. Indtil videre må vi vist se tiden an. Januar måned: på den anden side af 150 mm. vand - du fredsens!! Får vi 200 næste år??
Jeg havde ærinde i den østlige del af Odense, en route til Thurø lagde jeg vejen forbi Åsum lige øst for Odense, hvor vejen går over Odense Å.
Jeg havde kameraet med og begik nogle billeder af de oversvømmede eng-områder ved broen. Det fik mig til at tænke på, om vi overhovedet kan nå at gøre noget ved det løbske klima eller blot skal læne os tilbage og se til? Så mandag en udsendelse (dramadokumentarisk) på DR 2 om udslettelsen af Krakatoa tilbage i 1883 - ganske kataklysmisk begivenhed, der nok kan perspektivere naturens ødelæggelseskraft. Velkommen til fremtiden, venner. Skal vi se at komme ud af Irak og koncentrere os om de virkelige problemer eller hvad?

2 comments:

Anonymous said...

Hej Jørn, der var ingen blog på mingler (endnu :-) ) at kommentere på, så jeg hoppede lige herind.

Dejlige flickr photos, kiggede lidt på Hvidkilde. Flotte farver, vinteren i grønt og hvidt!

Ja, vejret tér sig! Vi bor selv et landets fladeste steder, – det er måske klogt at sælge inden næste oversvømmelse!

Jeg har også en blog her på blogspot, men jeg kan ikke få designet/fotobredden til at passe med teksten . . .!
Sådan noget hyler ærligt talt en gammel grafiker ud af den!

Odense? Der har jeg en udstilling lige nu!
På Galleri Solvognen!

Jørn Wennerstrøm said...

Hej Elin, jeg dumper forbi Solvognen. Der er iøvrigt også en fotoudstilling på Brandts, der sku' være interessant. Jeg blogger indtil videre på blogger.com - synes lidt bedre om det (næsten) reklamefri look. Måske bliver det mingler lige om lidt ?